Cuma, Ocak 27, 2012

Dungeons and Dragons ve Ben


Sanırım ilk kez AD&D oynamaya başladığımda sene 1991 idi. Bizim için büyülü bir dünyaydı. O zaman birinci baskı ve ikinci baskı karışık oynuyorduk. Bazı bilgiler ve kurallar tamamen kulaktan dolma ve karma idi.  


Hacettepe Üniversitesine girip pek sevgili dostum Yiğit Us ve hocamız Can Abanazır ile Bilim Kurgu ve Fantezi Topluluğunu kurduğumuzda yıl 1995'di sanırım. O zaman artık ilk baskı tamamen geride kalmıştı ve biz tamamen ikinci baskı kurallarını kullanıyorduk. 

2000'de askerde iken Wizards of the Coast üçüncü baskıyı çıkarttı. Ne yalan söyleyeyim hiç sevmemiştim. İte kaka bu yeni baskıya alışıp öğrenmeye çalışırken üç buçukuncu baskısı çıktı. Sanırım yıl 2003 ya da 2004 idi. Bir süre sonra eş dost baskısı ile ona da baktık. Ama artık yaşımız giderek artıyordu ve bir dönem oynadığımız ekip hem Türkiye'in hem de dünyanın dört bir yanına dağılmıştı Ucundan okudum, biraz da oynadım. Herhalde oynamayı bırakmam bu baskıdan sonra oldu.

2008'de dördüncü baskı çıktı ki içeriği hakkında hiçbir fikrim yok. Okumaya ya da oynmaya da hiç niyetlenmedim. Geçen yıl Yiğit'in dördüncü baskı da hiç fena değilmiş dediğini hatırlıyorum. Pek kaile almamıştım.
Ve sene 2012 oldu. İki şehir arasında sıkışıp kaldım. Umarım yakında teke indireceğim. Bu sırada Wizards of the Coast da boş durmadı ve beşinci baskıya hazırlandıklarını açıkladı. Bu baskı için oyunculardan destek ve yardım istiyorlar. Bu çağrıya kulak vermek isteyenler için bağlantı aşağıda. Ama ben almayayım. AD&D'yi halen ikinci baskıdaki gibi hatırlamak istiyorum.

Hiç yorum yok: