Cumartesi, Aralık 31, 2011

Mutlu Yıllar. Ho ho ho!

!


http://steampunkscholar.blogspot.com/

Baştan çeviriler ve çocukluk hayallerimizin ırzına geçilişi

Scott Meyer hastası olduğum ve herkese hararetle tavsiye ettiğim bir çizer (ama Kansu sevmedi adamı nedense). Her birkaç günde bir hayatla nasıl mücadele edilebilebileceği hakkında bir basit talimatlar çiziyor. Kitabı bile var kitaplıkta. Hastasıyım.

Ancak kendisi bu gün beni ciddi vurdu. Bakınız aşağıya.

Cuma, Aralık 30, 2011

Bedava Dork Tower!

Dork Tower eskiden sadece webde değildi, ondan önce Pyramid magqzininde yayınlanıyordu (netekim ilk defa burada tanıştım Matt ve arkadaşlarıyla.

Dork Tower'in yaratıcısı John Kovalic, iyi bir insan olduğu için, yılbaşı konusunu irdeleyen Dork Tower'in 7. sayısını bedavaya dağıtıyor (yayın şirketinden indirmek için bir bedava abonelik açmanız gerekli ama sakıncalı bir şey değil, kendilerini daha önce de kullandım ve tavsiye ederim).

Süpermeniniz çakıldı, reboot etmek ister misiniz?

Belki bildiğiniz gibi DC Comics tayfası kafayı yiyip bütün çizgi romanlarına bir ALT-CTRL-DELETE çekti. Ars Technica'nın özel bir yazısı var bir sürü örnek sayfalarla. Bir bakınız.

Benim tek bir diyeceğim var: Kafayı mı yediniz ulan??!! Neyse, 4 Ocak 2012'de Amerika'da satışa sunuluyor. Size bize ne zaman ulaşır bilemem. Belki bu sayıyı alıp açmadan saklarsanız ilerde para edebilir. En fazla 4 dolar zarar edersiniz!



Kudemanın Acelacayip Söylenceleri

Kahramanlık ile salaklık arasında geniş bir çizgi olmalı. Ancak kimileri için hiçbir zaman yeterince kalın olamıyor.





(Unspeakable Vault'a teşekkurler!)

Haftanın Resmi

The Amazing Spiderman filminin afişi. Tasarım hoşuma gitti. Birazcık Phantom Menace'ın afişlerinden birini hatırlattı.


Gundam'ın tekrar doğuşu!

Japonların dev Gundam heykelinden daha önce bahsetmiştik zannediyordum, etmemişiz. Kusur bizde.

Japonya'yı 1979'dan beri eğlendiren Gundam serisini kutlamak için birkaç sene önce 30. yılını kutlamak için dev bir heykeli yapılmıştı. Dev demek yanlış, bire bir maket demek doğru. Bir tek yaramaz bir new-type genç lazım içine binip terör estiren kötülere derslerini göstermek için!

Perşembe, Aralık 29, 2011

Kudemanın Acelacayip Söylenceleri

Bundan sonra dalışlarda daha dikkatli olacağım. Boşuna "buddy" kuralı koyulmamış. Yenilirken tek başına sıkılma diye :)


(Unspeakable Vault'a teşekkurler!)

Yeni Twitter Rekoru Miyazaki'den



Miyazki hayranları saniyede atılan tweet birimi olan TPS cinsinden yeni bir rekora imza attılar. daha Beyonce'ın hamileliği ile ilgili olarak 8868 TPS olan rekor kırıldı.

Çarşamba, Aralık 28, 2011

Taht Oyunları Sezon İki

Valla kış geliyor. İstanbul'da ve Ankara'da da kar var. Hatta ikisinin arasında daha beter kar var. Gece yolda bir an karların arasında mavi gözler gördüm sandım. Geyik bir yana Taht Oyunlarının ikinci sezonu için yeni bir video yayınlanmış. Huzurlarınızda Kralımız Joffrey. Önünde eğilin.


Salı, Aralık 27, 2011

Kudemanın Acelacayip Söylenceleri


(Unspeakable Vault'a teşekkurler!)

Çikolatadan Zar Yapma Sanatı

Belki yıllar oldu zar seti elime almayalı. Tövbe ettiğimden değil de yaş geçti, vakit kalmadı, oynatacak, oynayacak kalmadı, kalmadı da kalmadı. Kitaplar tozlu raflara, karanlığa mahkum kutulara çekildi. Ancak her ne zaman bir dükkanda zar görsem yavru köpek görmüş gibi sevinip, bakıyorum.  Psikopatın teki (bu kadar uğraşan biri normal olamaz. Peki ben normal miyim? Yemişim normali de zarını da!)

Rurouni Kenshin Geliyor


Genel bilinen adları ile Rurouni Kenshin ya da Samurai X, ya da uzun adı ile Rurouni Kenshin: Meiji Swordsman Romantic Story Nobuhiro Watsuki tarafından çizilen ve Meiji Döneminde geçen bir manga. Bu manga pek verimli ürün olup, mangası haricinde animesi ve oyuncakları yapılmıştı. Şimdi ise filmi geliyor.

Pazartesi, Aralık 26, 2011

Hamelin'li Hobo Lobo - 3 Boyutlu Çizgi Roman



Hamelin'li Hobo Lobo netten yayınlanan ve üç boyutlu olan bir çizgi roman. Pek şirin bir sitesi var. Çizer emin olmamakla beraber Stevan Živadinovic. Ama site ve çizgi roman ile ilgili bilgi verdiği bölümler gayet diskordik. Çok taktir ettim :)

Pazar, Aralık 25, 2011

Prometheus'dan İlk Görüntüler






Prometheus'dan film afişi ve ilk fragmanı yayınlandı. Umduğum kadar Gigervari değil ama kötü de değil.

Mutlu Yıllar (;,;)

Dagon Tapınak Korosu (The Dagon Tabernacle Choir), tarafından seslendirilen Kudema'nın Noel İlahisi.(The Carol of the Old Ones) Mutlu yıllar hepimiz öleceğiz. Nı ha ha aha ahah ahahahaha!

Cumartesi, Aralık 24, 2011

The Hobbit: An Unexpected Journey

The Hobbit'in filminin ilk bölümünün ilk fragmanı yayınlandı. Ama ben uyuyup bir türlü koyamadım. Neden? Çünkü uzay zaman düzleminde ufak kaymalar yaşıyorum. Bir türlü net bir konumda kalamadım. Süperpozisyon için uğraş içerisindeyim. Muhtemel aksamalar için kusura bakmayın.

Haftanın Resmi

Cedric Delsaux'un Star Wars çalışmalarından bir tanesi. Sitesinde daha bir çoğunu bulabilirisiniz. Bu hafta resmi geçiktirdik :P


Çarşamba, Aralık 21, 2011

Calvin ve Hobbes Noeli! Uzayadami Spiff nerde?!

Calvin ve Hobbes hayatıma göreceli olarak geç giren bir şey. Bill Watterson bu iki yaramazı çizmeyi bıraktıktan çok sonra keşfettim kendilerini.

 Benden çok daha fazla yaratıcı birisi Calvin'in karlı günlerde kardan adamlarına çektirdikleri hakkında olağanüstü bir video hazırlamış.

Salı, Aralık 20, 2011

Hitit Güneşi Öyküleri Epizort 4! Mehmet Kardaş ve Viyana Gökleri

Mehmet Kardaş'ın hikayesi sizlerle! Bu öykü ilk olarak 21 Şubat 2011 tarihinde KayipDunya.com’da yayınlanmıştır. Oraya da gidin!

Kendisi kusurumuza bakmasın, okuyan ve yazan Mehmet Kardaş olduğu halde aylar sürdü bunu yayınlamamız. Ancak umarım beklentiye değdiği konusunda hemfikir olacağız.

Linkler ayrımdan sonra.

Pazartesi, Aralık 19, 2011

"Bilgisayar ekranından bir halt okunmuyor yav" Hadi len!

Ben de bunu diyenlerdendim. Bir çok arkadaşım da aynısını iddia ediyor. Ebooklar, hikayeler ekrandan okunmuyor diye ısrar ediyorlar. Öte yandan iş hayatlarını bütün gün ekranda belge yazıp çizmek, kodlamak, doküman okumak ile geçiriyorlar.

Nereden denk geldim bilemiyorum ama Cory Doctorow bu konuda Locus magazininde 2007'de bir şeyler yazmış.

Gel zaman git zaman fikirlerim değişti, Cory Doctorow ile aynı fikirdeyim. Ben de yukardaki birkaç cümleyi yazarken Cory'nin linklerini google ile aradım, bir müşterinin makinasına iki ayrı versiyon JDK kurdum, RSS readerimi (Google Reader) ziyaret ettim, mail gelmiş mi diye baktım, takvimime ne yaptığımı yazdım, akşam ofis yemeğine çıktığımızda ne kadar soğuk olacak diye baktım, BBC Radio 4 sayfasında belgesel bitip başka bir program başladığında gidip kapattım...

Hayli bir kitap sahibi bir insanım ve ciddi bir kitap satın alma hastalığım mevcut.

Geçmişe Mazi - 2005 civarı Cambridge kütühanesi
Eskiden Ankara'da yaşarken çılgın gibi gidip Bilkent Kütüphanesinden bilim kurgu kitaplarını alıp sıra sıra okurdum. Larry Niven'den tut, Orson Scott Card gibi bi sürü sağcı salağı da o sayede okuyupbitirmiştim 1999 yılı olmadan. Gidip Olgunlar'daki sahafları her cumartesi tarar, ordan da Karanfil pasajına inip haftalık 5 milyon bütçemi harcamadan dönmezdim, orada da mı bir şey yok, Zafer Çarşısının arkasındaki çok daha az bilinen sahaflara inerdim. Cambridge'de iki defa taşınırken üç kitaplık dolusu çift-sıra tepeleme tıkıştırılmış kitabı hayır işleri için para toplamaya çalışan örgütlere bağışladım, Cambridge civarından da 2008 başında taşınırken kitap sayısında hayli bir azaltma yapmama rağmen o zamandan beri üç kitapluk daha aldım, dört tane daha şimdiden birbirine uyan IKEA Billy modellerli mi alsam diye düşünmekteyim (ama siyah çok pis toz gösteriyor yav).

Herneyse, buna rağmen alıp da okumadığım kitap sayısı artmakta. Kitap almak eski bir el alışkanlığı haline döndü. Hele ucuz, ikinci el, 1960'larda ilk veya ikinci baskı filan bir şey görürsem atlamamam mümkün değil. Ama koltuğa oturup okumaya ayırdığım zaman ciddi azaldı. Öte yandan okuduğum şeylerin sayısı ciddi miktarda artmakta. Netten okuduklarımın haddi hesabı yok. Her gün yayınlanan yeni kısa hikayeler, çeşitli yazarların eserlerini de netten okuyorum. Hala iki ayda bir Interzone geliyor postadan ancak ciddi bir şekilde üst üste konmuş şeklinde okunmayı bekliyorlar.

Benim gibi bir kitap kurdu eğer kitapları okumaktan vazgeçip her şeyi netten, parlak bir ekrandan okuyabiliyorsa şikayet etmeden, artık "ekrandan kitap okuyamıyorum" bahanesi iflas etmiştir.

Okuyorum, okuyorsun, okuyoruz. Parlak bir laptop ekranı olsun, bir tablet ekranı olsun, hala biraz elitist takılıp işin en kitaba benzer halini (elektronik mükekkepli ebook okuyucu), artık dijital ortamlarda okuyoruz. Her ne kadar özellikle 60/70/80'li arkadaşlar olarak şikayet etsek de durumdan, 90'lı arkadaşlar bizi hiç takmayacak, her şekilde okumaya devam edecekler dijital ortamlardan.

Gerisi bahane - şikayet etmeyi seviyoruz.

Pazar, Aralık 18, 2011

Cumartesi, Aralık 17, 2011

Yazarlar ve motorsiklet bakımı sanatı

Camden Town'da Stables Market
Hayatıma İnternet 1993 yılında girmeden önce çok basit bir yaşamım vardı. Kitapçılardan, sahaflardan kitap bulur, okurdum. Arkadaşlarımdan aldıklarım, verdiklerim filan, sonuçta elimden bir kitap düşmezdi. İlk/ortaokul ve lise'de ders aralarında oturup kitap okurdum, öğle tatillerinde hayli bir şey okuyabiliyor insan.

Özellikle Türkçe kısa hikaye toplamalarında yazar hakkında hiç bir şey bahsedilmezdi, İngilizce romanların da arka kapaklarında sağında solunda yazar hakkında bir paragraf yazı ya olurdu ya olmazdı. Haliyle yazarlar hakkında bütün bildiklerimi sadece yazdıklarından ögrendim. Asimov'un Rus asıllı olduğu isminden belli olsa da daha bebekken ailesinin Rusya'dan göç ettiğini bilmem mümkün değildi, öte yandan bunu bilmenin ya da bilmememin Asimov'un İmparatorluk serisine ne kattığı da tartışılası bir konu. Bu gün biraz bundan bahsedeceğim ama galiba konu biraz dağıldı.

Lovecraft ve Irkçılık!


Gökçe Mehmet Ay yeni bir yazısında Lovecraft'ın ırkçılığından bahsediyor. Gidip okuyun bakalım!

19. yüzyıl yazarlarında ırkçılık yeni keşif değil ne yazık ki. Daha çok ortamın getirdiği bir şey olsa da affetmek zor. H.G. Wells'in sosyalist olmasına eugenics hakkındaki düşünceleri korkutucu. Zaman Makinası'nda karanlıkta yaşayan ama herşeyi yöneten Morlock'lara karşı nefreti de bende her zaman acaba Yahudi düşmanlığı mı sorusu getirmişti.  Her ne kadar kendisi ırkçılığa aykırı laflar etse de bilinç altı diye bir şey var.

O dönemin çerçevesinde ele almak, 19yy'lda Avrupalı beyaz insan dünyayı yönetiyordu demek ve bunu böyle bilip bu insanları affetmek de bana zor geliyor, çok çok zor geliyor.


Margo’nun Odası: Ağ Üzerinden Bir Çizgi Roman

Kanada’da yaşayan genç (en azından benden genç) çizer Emily Carroll’un alımlı internet sitesinde ağ üzerinden okunabilecek çeşitli çizgi romanlar var. Margo’nun odası bunlardan en sonuncusu.

Cuma, Aralık 16, 2011

Robotlar dünyayı ele geçirince herkes dans edecek

Arxiv Blog'unda süper bir şey yakaladım bu gün. Herkes bir numara olacak bir sonraki müziğin matematiğini aramakla meşgul ki her zaman bu başarıyı tekrar tekrar yakalabilsinler. Hoş, İngiltere'de X-Factor cart curt derken pop müzik de en banal seviyelere vurdu ya (ben metalciyim, annamam pop müzikten).

Perşembe, Aralık 15, 2011

Alien Serisi ve Prometheus

Ridley Scott’ın Alien’dan öncesini anlatan ya da kısmen anlatan yeni filmi 2012’de gösterime girecek. Filmin halen bir fragmanı yayınlanmadı. Onun yerine bir tane fotoğraf var :)

Çarşamba, Aralık 14, 2011

Yeniden Uzaygemisi Askerleri: Ama Hangi Açıdan



Son yıllarda filmlerin tekrar çekilmesi pek bir revaçta. Belki de Holywood için bir deniz tükendi durumu da olabilir, ancak tam nedeni bilmiyorum. Bu yeniden çekilen filmler yavaştan bizim yaşımızı da ortaya çıkarmaya başladı. Sinemada seyrettiğim filmlerin yeniden çekileceğini duymak garip bir hissiyat yaratıyor bende. En son yeniden çekilmek üzere üzerinde çalışılan film Uzaygemisi Askerleri (Starship Troopers).

Salı, Aralık 13, 2011

Legend of Korra, Doğruyolu Buldular.


Shymalan'nın çuvallamasından sonra (neden hiç şaşırmamıştım acep) Avatar: The Last Airbender serisi tekrardan bir çizgi filme The Last Airbender: Legend of Korra ile dönüyor. Valla bence de doğrusunu yapıyorlar. Biz Aang'i çizgi tanımış ve öyle sevmiştik yauv.

Pazartesi, Aralık 12, 2011

Yine mi Tom, Yeter Artık!


All You Need Is Kill Japon yazar Hiroshi Sakurazaka tarafından yazılmış bir bilim kurgu romanı. Roman Japon Nebula Ödülleri ayarındaki Seiun Ödülünü kazanmış  Ve tahmin edin ne oluyor.

Pazar, Aralık 11, 2011

Hitit Güneşi Twitter'da!

Az önce dediğim gibi bir Twitter sahibesi olduk. Kendisi vık vık ötmekte. Ne yazık ki Hitit Güneşi ismi kapıldığı için (erken kalkan kuş kurdu yer hesabı bizim tembelliğimiz dert oldu yine!) HititGnS adındayız. Bizi ekleyin, biz de sizi ekleyelim, 7/24 her seferinde tuvalete gidişimizi okuyun! Yok yok, cidden, bilim kurgu konusunda geyikleyelim.

100 karakterde bilim kurgu?

Çok sevdiğim Drabblecast'tan araklamak istediğim bir aktivite var. Haiku filan boşverin, bir SMS ya da twitter mesajına sığacak (evek, twittearrr aktivitemiz de var artık! Bizi akip listenize ekleyin, beraber geyikleyelim!) şekilde tam 100 karakter uzunluğunda kısa hikayeler yazmaya çalışalım Aralık boyunca. Haydin!

Consurgo, Kısa Film

Consurgo adında, The Utrecht School of Arts öğrencileri tarafından yapılmış bir kısa animasyon.

Cumartesi, Aralık 10, 2011

Stross’dan Yazarlık Dersleri: Dünyayaradımı 101


Pek sevdiğim yeni nesil biim kurgu yazarlardan Charlie Stross blogunda bilim kurgu ve fantezi edebiyatında Türkçesini saniyesinde Dünyayaradımı olarak salladığım Worldbuilding üzerine iki giriş yapmış.

Perşembe, Aralık 08, 2011

Akira Beyazperdeye Doğru



Katsuhiro Otomo’nun yazdığı, çizdiği ve sonra da çizgi film olarak yönettiği Akira birkez daha sinemaya doğru yalpalayarak ilerliyor.

Salı, Aralık 06, 2011

Düşene Ben de Vurayım

Güzel İnsan
Daha önce Frank Miller’ın Wallstreet işgal hareketleri hakkındaki yorumlarını aşağılayıp, pazar günü de Alan Moore nasıl kodu diye bir kez daha geçirmiştik Miller’a.

Fahrenheit 451’in Artık Elektronik Baskısı Var


 
Fahrenhayt 451’in yazarı Ray Bradbury elektronik kitap karşıtlığı tanınıyordu. Ancak bu artık değişiyor.

Pazartesi, Aralık 05, 2011

Paragözlerin gözü körolsun!

Tolkien Aliesinin ve Saul Zaentz Şirketi'nin avukatları İngiltere'de Birmingham şehrindeki küçük bir kafe'den isim olarak kullandıkları "Acıkmış Hobbit" ismini değiştirmelerini istemiş. Meğerse bu kafe daha yeni yolun karşısındaki resmi Tolkien turist zımbırtısının 'resmi kafesi' olarak ilan edilmiş.

Kudemanın Acelacayip Söylenceleri

Artık numara vermeyi bıraktım.


PEN Yaratıcı Yazarlık Atölyesi Açılıyor

 

“öykü okumak, öykü düşünmek, öykü hissetmek ve öykü yazmak” PEN Türkiye “Yaratıcı Yazarlık Atölyesi” programını açıkladı.

Pazar, Aralık 04, 2011

Burada başıyor! Ve burada bitiyor! İki kişi girecek, bir kişi çıkacak!

İyi Adam
Eveet! Yıldırım Kubbesini indirin! Alan Moore, Frank Miller'in salak salak sayıklamaları hakkında ağır konuşmuş! Miller'in cevabını merakla bekliyoruz!

Orjinal için yukardaki linke basın, kötü kısımların Google Transator'a, iyi kısımların bana ait olduğu çeviriyi nah burda görebilirsiniz!

"Peki, Frank Miller, çalışmalarına son yirmi yıldır bakmadığım biri. Sin City şeyler yontulmamış kadın düşmanlığı idi, 300 çılgınca tarihle alakasız, homofobik ve sadece tamamen yanlış yönlendirilmiş. Ben muhtemelen oldukça uzun bir süredir belirgin bir şekilde Frank Miller'ın çalışmalarında oldukça tatsız bir duyarlılık var olduğunu düşünüyorum. Benim çizgi roman endüstrisi ile bir aldım verdiğim olmadığından, endüstri içindeki insanlarla da ilgim yok. İşgal hareketi ile ilgili en son dediklerini duydum. Tam da ondan beklediğim. Her zaman çizgi roman alanında büyük çoğunluğu siyasi olarak onları yere koymak gerekirse ortanın sağı demek doğru olurdu gibi görünüyordu. Liberal spektrumda gidecekleri en sol bu kadar. Ben kendimin ortanın solu olduğumdan emin değilim ancak evet, ben ve Frank Miller'in, kesinlikle işgal hareketi üzerine, bir sürü şey üzerinde taban tabana karşıt görüşler olduğunu söylemek adil olacağını düşünüyorum."
Kötü Adam

"Bildiğim kadarıyla, İşgal hareketi sadece sıradan insanların her zaman onların olması gereken haklarının iadesini istemesi. Bir toplum olarak bizi bu duruma sokan insanlar bu becerileri için ödüllendirilirken bizlerin olduğumuz yerde bir şey yapmadan durup yaşam şartlarımızda toptan bir azalma göre göre beklememizin bir manasını göreniyorum; çünkü batmak için çok büyük oldukları için cezalandırılmadıkları kesinkle ortada. İşgal harekatnının, bir manada, toplumun bundan sonra kimin batmak için çok büyük olduğunu kendisinin karar vermesini istemesidir.
Bu tümüye hakverilir bir ahlaki öfke ve tümüyle şiddet içeriği olmadan vuruluyor, bu da Frank Miller'in bundan daha az memnun olmasının bir sebebi olsa gerek. Eminim ki bir grup Batman makyajlı, genç ve psikopat zibidiler olsalardı daha çok taraftarı olurdu. Bu konuda kesinlikle farklı fikirde olmamız konusunda anlaşıyoruz."

Ahh Eski Günler Ah

Bana çook eski bir tartışmayı hatırlattı :) Hey gidi günler hey. Amman Yiğit'e dikkat!

Penny Arcade'den.

http://www.penny-arcade.com/comic/2011/12/02/the-conflux-part-five?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+pa-mainsite+%28Penny+Arcade%29#

Edgar Rice Burroughs'un John Carter'ı Beyazperdede


Edgar Rice Burroughs'un en tanınmış iki eserinden biri olan Tarzan defalarca sinemaya uyarlanmıştı. Şimdi sıra ikincisinde.

Cumartesi, Aralık 03, 2011

Marks’ın hayaleti, Varoşun Justin’i…


 Sinemada Amerikan bilimkurgusu çok sık olmasa da ara ara anti-kapitalist esintilerle serinliyor. Bunun son örneği geçenlerde sinemada izlediğimiz In Time. Marx’ın hayaleti, dünya sinemasında pek çok kılıkta dolaştı şimdiye dek ancak bizi şaşırtan bu sefer “popçu” bildiğimiz Justin Timberlake’in bedeninde vücut bulması.

Stephen King'den "N"


Stephen King'in kısa romanı "N" 2008 Kasım'da çıkmıştı. Scribner, Simon and Schuster Digital, Marvel Entertainment, and CBS Mobile, bu kısa romanın aynı aylarda video olarak çizgi romanını yapmıştı.

Perşembe, Aralık 01, 2011

Hitit Güneşi Epizort 57! Barlarda sürünenler!


Alfabetik sıraya göre Banu, Fatih, Hakan, Mert, Mustafa, Özgür ve Yiğit iki ayrı akşamlarını barlarda geçirmeyi başardı. İlk gece Kıtır, ikinci defa da Telwe'de Candy'yi dinlemeye giden cemaat karşınızda!

Pazartesi, Kasım 28, 2011

Pazar, Kasım 27, 2011

C 299,792 km/s

C eşittir 299,792 km/s, C, ışık hızı, C aynı zamanda ilginç bir kısa film.

Cumartesi, Kasım 26, 2011

V: Kurumsallık karşıtı ama kapitalizmin bir numaralı sevgilisi

Alan Moore İngilazya'nın The Guardian gazetesine verdiği söyleşide V maskesinden bahsediyor.

Bana en çarpıcı gelen nokta, kapitalizm karşıtı anti-bireysel (kendini ortaya çıkartmadığın bir protestoda bireylik yoktur bence) Anonymous örgütü ve benzerleri tarafından sembol olarak el konulan V maskelerinin tanesinin 4-7 Sterlin olup yılda yüzbin tane satması ve ele geçirilen kar payının da Time Warner'a gitmesi. Kısacası anti-kapitalistler kapitalizmi besliyor. Hoş bir olay.

Öte yandan yazının geri kalanı da hayli ilginç. İngilizce okumaya hayır demezseniz hemen linkine  basın ve uzun uzun okuyun. İngilizce kasamam diyorsanız Google Babelfish taklidine buyrun.

Bu arada ayrı dipnot, bir gün AI oluşacaksa kendiliğinden netlerde, Google'ın çevirme sistemi büyük bir tehlike. Bu da çevrilmiş hali! Birkaç ay kadar önce çalıştığım şirket yazılımlardan birisini Türkçe'ye çevirmeye karar verdi ve bana sen yapar mısın diye sordu. Ben de "benim Türkçem hayli kötüdür ama isterseniz çevirmen arkadaşlarım var bu işi yapabilecek" derken "tamam sorun değil ajansa veririz" dediler. Aradan bir zaman geçtikten sonra yeni bir istek ajansın çevirisini hızlı bir kontrol etmem idi. Ben de dosyaların ikisini yan yana koyarak başladım ve aradan bir sürü bilmediğim sözcük çıktı. "Haydaaa ne bu  ya, ben bu kadar mı az biliyorum" derken Google çevirmenine yükledim dosyayı ve ajanstan gelene çok benzer bir şey çıktı. Ya bu adamlar Google kadar iyi çeviriyorlar ya da artık bu işi aşmışlar dedim. "Bir takım saçmalıklar var, bir de bilmediğim terimler var, onlardan emin değilim ama emir ve durum belirten bazı şeyler yanlış çevrilmiş" dedim (Open Applications mesela "uygulamaları aç" olarak çevrilmiş "Açık uygulamalar" yerine). Neyse ki harbi kabul esasları benim değil bizim Türk müşterilermiş.

Bu arada türkçe Q klavyede yazmaktan ne kadar nefret ettiğimi anlatamam. Şu birkaç cümleyi yazmak yarım saatimi aldı ve sağ elime kramp girmek üzere.

(Resim Antitezo'nun Flikearrrr'ından araktır).

Kışyarı Destanını Beyan Eder Hanım Hey

 
Ekşi sözlükte Hieron'un başlattığı "Winterfell'den Çıktı Yiğitler" manzumesi. Çeşitli çap ve ebatta argo ihtiva erder, uyarmadı demeyin.

Manga: Bir Kültürel Direniş Aracı

Mehmet Korkut Öztekin Japon çizgi roman sanatı manga üzerine bir kitap yazmış. Kitap Levent Cantek editörlüğünde İletişim Yayınlarından çıkmış.

Perşembe, Kasım 24, 2011

Anne McCaffrey (1926-2011)


Pern (Dragonriders of Pern) serisinin yazarı Anne McCaffrey 21 Kasım 2011'de aramızdan ayrıldı.

Bir Kitap Alana Bir E-Kitap Bedava

Basılı kitapların sonunun geldiğine dair çeşitli çap ve ebatta tartışmalar süredursun, bugünlerde Marvel yeni bir uygulamaya başladı. Sanırım pek çok kişi memnun olacak.