Cumartesi, Aralık 24, 2011

The Hobbit: An Unexpected Journey

The Hobbit'in filminin ilk bölümünün ilk fragmanı yayınlandı. Ama ben uyuyup bir türlü koyamadım. Neden? Çünkü uzay zaman düzleminde ufak kaymalar yaşıyorum. Bir türlü net bir konumda kalamadım. Süperpozisyon için uğraş içerisindeyim. Muhtemel aksamalar için kusura bakmayın.


Valla psikolojik yardım alma gereksinimimden ya da genel olarak sorunlu karakterimden olsa gerek, Yüzüklerin Efendisi'nin filmlerini pek beğenmemiştim. Çok başarılı yerleri olsa da değiştirilen ya da eklenen konuşmalar, Aragorn'un hafiften hadım edilmesi, kalkanı üzerinde kaykay yapan elf, aslında Orta Dünya'da sürelerini dolduran ve insanları bırakıp denize açılan elflerin nedense kitaba aykırı olarak yardıma gelmeleri ve benzer bir sürü nedenden Peter Jackson'a kıl olmuştum. Halen de kılımdır. Filmleri izliyor muyum, izliyorum o da benim çelişkenliğim.

Herneyse Peter Efendi The Hobbit'in ilk bölümü bitirdi sayılır. Fragman güzel, hoş, gaz verici, şarkı lezüzatlı felan feşmekan ama cücelerin bir kısmı olmamış yauv. Hele Thorin Meşekalkan pek bir insan gibin. Hani en azametli cüceyi daha bir insan gibi göstermek birazcık canımı sıktı. Ancak gelince koşarak izleyecek miyim, tabi ki. Tutarsızlık zor zenaat :)

"Hırsıss, hırsıss, hırsıss Baggins! Ondan nefret ediyoruss, biss ondan nefret ediyoruss, ondan sonsuza dek nefret ediyoruss."

Hiç yorum yok: