Pazar, Nisan 29, 2012

Raven / Kuzgun


Bir süredir sinemaya gitme konusunda isteksizdim. Tembelliğim bir yana pek de iyi filmler gelmiyordu. Dün gece üşenmeyip sinemaya gidip yeni gelen Kuzgun'u seyredeyim dedim. Kuzgun, Edgar Allan Poe'nun meşhur şiirinden ismini alan ve Poe'nun son günlerini polisiye bir hikaye olarak anlatan, V For Vendatta'yı yöneten James McTeigue'nın son filmi.

Aslında Poe'nun ölümü bir hayli ilginç. Meşhur yazar bir gün Baltimore sokaklarında hezeyan halinde gezinirken bulunur. Hastaneye kaldırılır ancak durumu değişmez ve beş gün sonra ölür. Ölüme biraz daha gizem katan durum ise Poe'nun ölümü ile ilgili belgelerin kayıp olmasıdır. 


Böylesi öyküleri olan bir yazarın böylesi gizemli bir şekilde ölmesi ilginç. Bunu kullanarak bir öykü, film yaratmak da güzel bir fikir. Ancak daha ilk fragmandan beri beklentilerimi düşük tutmaya çalıştım. Sinemaya giderken de benzer bir ruh hali içerisindeydim. 


Filmin girişi bana fazlası ile Guy Ritchie'nin ilk Sherlock Holmes'unu hatırlattı. Geceleyin arnavut kaldırımı sokaklarda koşturan polisler ve at arabaları. Akabinde film gizemli ve dehşetengiz cinayetlerle örülü bir öyküye dönüyor. John Cusack'ın oynadığı Poe karakteri arada Robert Downey Jr.'ın Sherlock Holmes'una arada ise Joseph Fieness'ın Aşık Shakespeare'ine karışıyor. Cinayetler ve ortam ise daha çok Se7en'dan fırlamış gibi. Karakterler her ne kadar 19. yy Amerikasında olsalar ve ağdalı bir İngilizce kullansalar da bir türlü o havayı hissemedim. Benim eksikliğim de olabilir. Cusack ise fazlası ile neşeli ve muzip. Biraz daha depresif, melankolik ve durgun bir karakter beklerdim.


Filmin konusunu anlatıp sizleri sıkmayacağım ama basitçe olay Poe'nun etrafında dönen bir seri katil filmi. Vahşi cinayetler, gizemli olaylar, üst üste gelen bilmeceler ve daha nicesi. Sonunda da birazcık geliyorum diyen bir çözüm. Film pek de sürprizler içermiyor.


Kuzgun vasatın bir gudum üzerinde olmuş. Bence bu güzel bir fikri çok daha iyi kullanabilirlerdi. Ancak olmamış. Filmin akışı da dönem dönem yavaş ve sıkıcı. Yine de 111 dakika sıkıntıdan patlamadım. Poe'yu sevenlere ve gotik polisiyeden hoşlananlara tavsiye ederim. Ancak yüksek beklentiler içerisinde gitmemenizde fayda var.

Hiç yorum yok: