Pazartesi, Nisan 30, 2012

Neil Gaiman ve Hayran Edebiyatı

Fan fiction için kesin bir Türkçe terim yok. Redhouse sözlüğünde bulamadım bile. Sesli sözlük "Bir film, dizi ve saire hakkında bir hayranı veya hayranları tarafından internet üzerinde oluşturulan içerik" olarak, zargan ise "mevzut bir eser temel alınarak yazılan eser" olarak tanımlamış. Ben ise tamamen tembellik ve kolaycılık içerisinde hayran edebiyatı dedim ama ben bile inanmadım. Her neyse amaç çeviri olmadığına göre (Yiğit nerdesiiin?) esas konumuza gelelim. Konumuz Neil Gaiman'ın konu hakkındaki blogunda yazdıkları.


Gaiman google kullanarak! kendi söylediklerini toparlamış ve madde madde yazmış. Bu maddelerde bu tür öyküleri desteklediğini ve bunun karakteri, hikayeyi çalmak olmadığını söylüyor. Ama kendisi bu tür öyküleri okumadığını da eklemiş.

Gaiman'ın yazdığı pek çok benzeri öyküsü bulunmakta. Benim favorim daha önce Banu'nunda burada bağlantısını verdiği "A Study in Emerald"http://www.neilgaiman.com/mediafiles/exclusive/shortstories/emerald.pdf. Gaiman öyküsünde Ktulhu ile Sherlock Holmes'un çaprazlayarak çok zekice bir açıdan Doyle tarzı yazmış. İçeriğine girmeyeyim. Bir başkası ise direk Ktulhu hakkında yazdığı "I Chtulhu". Liste bu şekilde uzatılabilir. Fazlasını Gaiman'ın sitesinde bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok: