Cumartesi, Nisan 28, 2012

Disney Graveyard Book'un Haklarını Satın Aldı


Disney Pixar'ı satın aldığında yüreğim burkulmuştu. Pixar ne kadar farklı bir tarzı, yeniliği temsil ediyorsa Disney de benim için tutuculuğu ve sabit fikri temsil ediyordu. Disney'in çizgi filmlerini hep fazla aptalcasına saf, geçmişin manasız değerlerine halen sahip çıkmaya çalışan ve dar kafalı bulurum. tabi ki bu söylediklerim son yirmi yılı falan kapsıyor. Çizgi film benim için hep yenilik ve özgürlük demekti. Bu nedenle Pixar anlatımını, fikirlerini ve yaratıcılığını çok sevmiştim. Her neyse uzun lafın kısası Disney'in el attığı işler benim hevesimi kırıyor.


Graveyard Book Neil Gaiman'ın Rudyard Kipling'in Jungle Book üzerine kendi tarzı yazdığı bir kitap. Annesi ve babası öldürülen Nobody Owens adlı çocuğun mezarlıktaki hayaletler tarafından  yetiştirilmesini ve maceralarını anlatan bir çocuk kitabı. Ama Coraline gibi Gaiman'ın tarzında. (Bu arada Coraline'ın M. Nesij Huvaj tarafından yapılan çevirisi pek başarılı idi ama ODTÜ yayıncılıktan devamı gelmedi.) Bakalım Disney bu Gaiman tarzındaki çocuk kitabını alarak nasıl bir film ortaya çıkartacak.
http://www.fearnet.com/news/b26170_disney_picks_up_neil_gaimans_graveyard.html

2 yorum:

tacer dedi ki...

Kesin bokunu çıkartır. Graveyard Book Disneyin temel değerlerine (kutsal aile, otoriter yetişkinlik, itaatkar çocuklar...) aykırı içerikte bir kitap. Şimdiden yazık olacak...

arianrod dedi ki...

oksuz/yetim yavru kriterine uyuyor ama. :o)