Pazar, Ağustos 19, 2012

Cloud Atlas'tan İlk Görüntüler


Cloud Atlas İngiliz yazar David Mitchell'in 2004 yılında yazdığı ve bir hayli ses getiren romanı. Roman Britanya Kitap Ödülünü kazanırken Booker, Nebula ve Arthur C. Clarke ödüllerine de aday gösterilmişti. Ne yazık ki halen tembelliğimi yenip okuyamadım. Ancak benim gibi tembeller için en sonunda filmi geliyor. Kitabı beyaz perdeye taşıyanlar ise meşhur Wachoski kardeşler ve Run Lola Run'ın yönetmeni Tom Tykwer. Kadro da bir hayli zengin. Tom Hanks, Hale Berry, Hogu Weaving, Susan Sarandon, Hugh Grant vs vs.


Kitap altı farklı zamanda geçen ancak bir şekilde birbirine bağlanan öyküden oluşuyor. 18. YY'dan başlayıp uzak gelecekti distopik bir zamanda son buluyor. Kitabı okumadığım için oradan buradan okuduklarımla anlatıyorum. Ancak filmin ilk görüntüleri yayınlandı. Hem de bir hayli zaman geçti. İş, güç, tatil derken anca izleyip Hitit Güneşine yazabildim. Görüntüler bir hayli umut verici. Sanıyorum ki güzel bir film seyredeceğiz. Ekim'de Amerika'da gösterime girecek ancak Türkiye için tarihi bulamadım.

Bu arada filmin görüntülerinde Tom Hanks'ın farklı karakterleri dikkatimi çekti. Fena değil gibi ama izleyince netleşecek herhalde.




Hiç yorum yok: