Çarşamba, Şubat 15, 2012

The Curious Case of the Clockwork Man


Geçen sene Mark Hodder'ın Philip K.Dick ödülü alan kitabı The Strange Affair of Spring Heeled Jack hakkındaki fikirlerimi zikretmiştim. Benim bir hayli beğendim zekice kurgulanmış bir kitaptı. Hatta pek sevdiği yazarlardan Micheal Moorcock da kitaba övgüler düzmüştü. Sonbaharda üçlemenin ikinci kitabı piyasa çıktı. İş, güç ve yolculuktan mütevellit kitabı edinmem ve hatmetmem biraz zaman aldı. Ama en sonunda bitirdim ve artık hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmaya hazırım.

Bu kitapta da üçlemenin de adından anlaşılacağı üzere kaşif Sir Richard Francis Burton ve şair Charles Swinburne maceradan maceraya koşuyorlar. İngiltere'nin orta sınıfında ortaya çıkan huzursuzluklar ve ayaklanmalar, zemberekliler, hayaletler, uzak diyarlardan gelen veliahtlar, yeni yeni icatlar ve tabi ki bolca gizemin ortasında bir kez daha kahramanca vuruşuyorlar.

Sir Richard Francis Burton
İlk kitapta olduğu gibi bir çok tarihi karakter ve olaya yer vermiş Hodder. Ancak bu sefer orijinalliğini kaybetmeye başlamış gibi. İlk kitapta yer alan Darwin, Brunel, Wilde gibi simalara yenileri ekleniyor ama ne yazık ki ilk bıraktıkları etkiden uzaklar. Kurgusu ise fena değil. İlgimi çeken noktalardan birisi ise İngiltere gibi endüstri devriminin doğduğu ve Kapital'in yazıldığı bir ülkede, işçi sınıfındaki bir hareketi anlatırken bunlardan bahsetmemesi. Açıkcası okurken sürekli Marks'a göndermeler bekledim ama bulamadım. Nedenini merak etmekte olsam da hakkında bir yorum bulamadım. Onun yerine İngilizce üzerinden böcek ve halkın arabası ile Volkswagen'e bir gönderme var. 

Velhasıl ilk kitaptaki tadı vermese de kendini okutturan bir kitaptı. Eğer İstimpunk, tarihi karakterler ve Viktorya pardon Edward dönemini seviyorsanız tavsiye edebileceğim bir roman.


Üçlemenin son kitabı Expedition to the Mountain of the Moon ise çoktan satışa çıkmış. Biriken kitapları aradan çıkartıp tez zamanda okumak niyetindeyim. Bakalım son kitap neye benzeyecek.

Hiç yorum yok: