Cumartesi, Şubat 04, 2012

Yıldız Savaşları: herkese 15 saniye!

Starwars Uncut olağanüstü bir proje.

Amerikan telif haklarının etrafından dolaşabilmek için 15 saniyelik aralıklarla orjinal Yıldız Savaşı filmini baştan çekmişler! Arkadaşların web sayfası hemen burda.  Ancak Youtube'da da bulunabiliyor, ben de ordan linkledim sizlere. 2 saatlik video hemen aşağıda. Basınızzz!



 

Birkaç hafta önce bahsettiğim en kötü Cosplay yazısıyla yarışacak rezilliklerden tutun, inanılmaz bir başarıyla animasyonu yapılmış sahnelere kadar hepimize yeni bir ümit veriyor boyle çalışmalar.

Umarım Lucas Arts salak avukatları bir şey demez bu büyük (şah?)esere!

İyi eğlenceler. Ben eğlendim.

Açıkçası bir çok insanın bu projeyi dalgaya almış olması, kendilerini ve izleyenleri mutlu kılacak bir şekilde yaklaşmaları (çorap kuklaları!) beni çok etkiledi. Her ne kadar bazı sahneler Lucas'ın 1979'da o kadar bütçe ve kadro ile erişemeyeceği kalitede çekilmiş olsa da benim esas hoşuma giden, gözlerimden yaş getirene kadar güldüren 15 saniyelik parçacıklar genelde daha çocuksu, son derece geyik olanlarıydı. Teknoloji ve kameraların kendilerinin gelişmesini açıkça görebiliyorsunuz, 1979'da rotoskop ve basit özel efektlerle sınırlıyken artık 15 saniyelik bir fragman için uğraşan birkaç kişi çok özel bir çaba sarfetmeden neler yapabiliyor görebiliyoruz. Kısa bilim kurgu filmlerinde bir patlama söz konusu olsa gerek, hem Youtube hem de London SciFi'da izlediklerimin büyük kısmı son derece başarılı prodüksüyonlar içeriyorlardı.  15 saniyede bir aktörler, teknik ve yetenekler değişince sürekli dikkatimi üstünde tutmam gerekti.

Dipnot: Bu günlerde çok Star Wars ile ilgili şeylere denk geliyorum. Sadece yenice bilgisayar oyunu yüzünden mi yoksa Lucas gene bir şeyler mi karıştırıyor acaba. Kesin birşeyler kaçırıyorum. Nette gördüklerimizin hangisi gerçek haber, hangisi reklam anlamak bazen zor oluyor. Özellikle alttan gizli gizli gelen (fnord) reklamlara.

Hiç yorum yok: