Perşembe, Ocak 03, 2013

Doktor Who geldi ho ho ho!


Ne yazık ki Doctor Who konusunda pek de iyi sayılmam. İngiliz tarzı bilim kurgu ve fantezi dizilerinin ucuz prodüksiyon durumları beni hep rahatsız etmiştir. Ancak yıllar içerisinde peşinde koşmasam da her televizyonda gördüğümde izler hatta her hafta saatini takip ederken buldum kendimi. Son Doktor ve Steven Moffat'ın yazmış olduğu sezonlar bir şekilde kendini izlettiriyor.


2005 yılından bu yana Doctor Who'nun yılbaşı özel bölümleri oluyor. Sanırım 2010 yılındakini de seyretmiştim. Bu özel bölümleri takip etmesem de bu yıl orada burada görünce dayanamayıp izledim. İzlemekle de hiç de fena yapmamışım.

Bu yılbaşı özel bölümünde geçen sezon Amy Pond'dan ayrılan Doktor'un yeni yardımcısı/yardakçısı ilk kez "Kardanadamlar" adlı bu bölümde çıktı. Jenna-Louise Coleman tarafından oynanan Clara Oswin Oswald karakteri Doktor'la karşılaştı. Aslında ilk kez bir önceki bölümde oynamış olsa da yardımcısı olma durumu bu bölümde ortaya çıkıyor. Devamını anlatıp izleyecek olanların hevesini kaçırmak istemiyorum.

Sadece ilgimi çeken ve bölümü izlemeden önce keyfinizi kaçırmayacak olan bir kaç ayrıntı paylaşmak istedim. Bu bölümün kötü adamı olan Dr. Simeon çeşitli defalar kışın gelmekte olduğuna dem vurdu. Açıkcası bir G.R.R. Martin göndermesi olduğu açık. ama nasıl bir gönderme olduğunu anlamadım. Bir de pek çok defa Doktor Viktorya dönemi aç gözlülüğünden bahsediyor. Bu dönem hep bana emperyalizmin ve kapitalizmin doğuşunu hatırlattığı için bu lafların onlara dokundurma olduğunu düşünüyorum. Yine de böylesi bir kullanımın amacını pek de çözmedim. Sizler izleyince belki de farklı bir anlam bulabilirsiniz. Aşağıda bölümün reklamı var. İzleyeceklere şimdiden iyi eğlenceler.




Hiç yorum yok: