Pazar, Mart 04, 2012

Baskan yayinevi'nin Bilim Kurgu serisi

Kayıp Rıhtım tayfası çok güzel bir şekilde benim çocukluğumda hepsini okuduğum Baskan serisini listelemiş. Baskan Yayınevi'nin ceviri kalitesi tartışılır ancak özellikle Fransızca çevirileri ile farklı bir tat verdiğini düşünürüm. Kayıp Rıhtım'da benim daha çok iyi hatırladığım daha  eski, 1970'lerde yayınlanmış serilerinden bahsetmemiş. Cebe sığacak küçük, kalınca formatıyla o kitaplar çok eğlenceliydi. Bu arada Baskan yayınevi, Altin Kitaplar'dan çok daha yaratıcı idi kitap isimlerini cevirirken. Asimov'un Pebble In the Sky'ını sen nasıl kalkıp 'Uğursuz Gezegen Galactica' diye cevirecek yüzsüzlüğü bulursun, bilemiyorum!

Umarım Kayıp Rıhtımcılar bize daha eski kitapların da bir listesini çıkartırlar!

1 yorum:

Selma dedi ki...

lutfen metis bilimkurgu listesi icin boyle bir liste hazirlasinlar, kendilerine iletir misiniz, cok guzel olmus tebrik ederim, ama metis'i daha cok merak ediyorum:))