Pazartesi, Şubat 09, 2015

Nostradamus ve Yıldız Savaşları

Nostradamus herkesin bildiği, hakkında pek çok iddia, yorum, gizem ve teorinin olduğu bir kahin. En azından kahin olduğu söyleniyor. Söyleniyor diyorum çünkü yazdıklarından pek çok sonuç çıkartmak, yaşadığımız pek çok olay ile ilişkilendirmek mümkün. Fakat hepimiz yanılıyoruz. Bu büyük adam aslında bize gelecekten değil geçmişten bize haberler veriyordu. Hem de uzak, çok uzak bir galaksiden. Kanıtlar hemen aşağıda. Yalnız kötü çevirimden dolayı beni mazur görün. Bir Yiğit değilim tabii.

 
1. "Perişan, talihsiz Cumhuriyet bir kez daha yeni bir otorite tarafından yıkılacak."
Hepimiz yeni çekilden üçlemeden Cumhuriyetin artık eskisi gibi olmadığı, zayıflamaya başladığını biliyoruz. Tabi ki bu bir zamanların gösterişli yönetimi yeni bir güç tarafından al aşağı edilecektir. 

2. "Amfibik kurbağa anlaşmayı bağrına basacak."
Aslında çok da hatırlamıyorum. Ne de olsa beynim bu zararlı içeriği hafızamdan silerek beni korumaya çalışıyor. Yine de tamamen unutmak mümkün olmuyor. Ne kadar içersen iç. Jar Jar Binks adlı kurbağamsı yaratık senatoda çıkıp zırvaladığını ve Darth Sidious'un ekmeğine yağ sürdüğünü pek unutamadım.


3. Kılıcın, topun, tüfeğin yapamadığını tatlı dil ile yapılacak."
Ne olduğu çok belli değil mi? Yüzyıllarca Sith'in yapamadığını Darth Sidious zehirli sözleri ile Anakin'i yoldan çıkartarak başarmadı mı?


4. "Bir adam tapınakların, tarikatın yok edilmesi için görevlendirilecek, sanrılar ile çevrilmiş . . . kulağında büyük sözler."
Anakin sınırı geçip gücün karanlık tarafını kucakladığında yaptığı ilk iş Jedi tarikatının tapınağını basıp herkesi kılıçtan geçirmek olmuştu. Aklında halen annesinin ölümünün getirdiği hiddet vardı.


5."Lider kaçacak ve bataklıkta saklanacak."
Aslında çok da fazla bir şey söylemeye gerek yok, Yoda, Dagobah.

6."Eninde sonunda büyük değişim gelecek, tüyler ürpertici dehşet ve intikam ile. Ay meleklerin yönetiminde, Cennet'e dengeye gelecek."
İmparatorun elinden büyük bir değişim ve yıkım gelecek. Bir aya benzeyen Ölüm Yıldızı inşaa edilecek ve onu İmparatorun elçisi Moff Tarkin yönetecek.

Daha fazlası io9'da. Ben ancak bu kadarını yazdım.

Hiç yorum yok: