Pazar, Ocak 05, 2014

Edgar Allan Poe :"Bir Düşün İçinde Bir Düş mü Bütün Gördüğümüz ve Göründüğümüz"



 
Edgar Allan Poe ile ilk kez ilkokul yıllarımda lisede okuyan ablamın edebiyat kitabında karşılaşmıştım. Kitabın Dünya Edebiyatı bölümünde  Baudelaire’e ait “İçten içe” isimli şiirden sonra geliyordu sanırım beni pek içlendiren “Annabel Lee”si. Sonraki karşılaşmam Varlık Yayınları’ndan çıkmış “Morgue Sokağı Cinayeti” ile oldu lise yıllarımda. Yanlış hatırlamıyorsam bu kitapta Morgue Sokağı Cinayeti’nin dışında “Altın Böcek” ve ismini hatırlamadığım bir öyküsü daha vardı.  Ve Poe sonradan okuduğum hiçbir öyküsünde beni hayal kırıklığına uğratmadı. Fakat yine de beni en çok etkileyen  “The Cask of Amontillado”(Amontillado Fıçısı) isimli öyküsüydü sanırım.

Aşağıda bulacağınız 1953 yılı yapımı, Ted Parmelee tarafından yönetilen, Poe’nun The Tell-Tale Heart (Gammaz Yürek) adlı öyküsünden uyarlanan animasyon bana kalırsa çok etkileyici.  Animasyonun seslendirmesini polisiye filmlerin vazgeçilmez oyuncusu çok sevdiğim James Mason yapmış.  İyi seyirler.

 
 
 

Hiç yorum yok: