Cumartesi, Kasım 08, 2014

Haftanın Resmi: Simon Stålenhag

Simon Stålenhag, Stockholm civarlarında yaşayan İsveçli bir ressam.

Dinozorlar ve terkedilmiş garip cihazların dolu olduğu çizimleri çok hoşuma gitti.


Alternatif veya yakın gelecekten gelmiş gibi duran çizimlerini sitesinden takip edebilirsiniz, hatta edin. Durmayın. Klikleyin buraya.

Gördüğümüz şeylerin çizimlerin dünyasında normal olmasından uzaktan kumandalı robotuyla polislere terör estiren çocuğa kadar, gerçekötesi bir gerçekçilik çizgisi var. Anti-yerçekimi tarım cihazındaki çiftçiyle sakince konuşan insan resmi ile yukarıda arka planda ne olduğunu anlamadığımız bir cihazların karşısında bildiğiniz İsveç klasiklerinden olan Volvo ve Saab parkedilmiş araba parkında oynayan çocuklar, bana sokakta elinde benim daha 10 sene önceki bilgisayarımdan daha kuvvetli bir cihazla dolaşan birisi gibi normal geliyor. Birkaç sene içerisinde alışık olduğumuz bazı şeyler aynen duracak, bazı şeyler çok değişecek.

1975'te annem öğrencilerine "2000 Yılında Ankara'yı hayal edin" diye sorduğunda 18-19 yaşındaki ODTÜlüler uçan arabalar, yürüyen kaldırımlar hayal ettiğinde annemin cevabı "Eminim kırmızı EGO otobüsleri hala yokuşları zorlayarak çıkacaktır" olmuştu. Ancak ne annem ne de çocuklar aradan geçen 25 artı 14 yıl içerisinde her iki grubun da bir şekilde haklı olduğunu kanıtlıyor. Hem kırmızı EGO otobüsleri hala orada, hem de cebimde 1975'e göre bir süper bilgisayarla dolaşıyorum.

Simon Stålenhag'ın çizimlerinde aynı tadı alıyorum, nasıl ki gelecek hem çok tanıdığım bir yer olacak, eminim hem de beni çok şaşırtan bir yer olacak.

Hoşuma giden birkaç resmi daha zıplama engelinin arkasında sakladım.

 




2 yorum:

Hakan dedi ki...

Ressamimiz Wired'e resimlerdeki dunyanin arka planini anlatmis gecen sene:

http://www.wired.com/2013/09/simon-stalenhag-art-sweden

Onu da okuyun, daha simdi okudum bunu. :)

Hakan dedi ki...

Tabii Ankara'da artik olmadigimdan, kirmizi EGO otobuslerinin orada oldugunu tahmin ettigimi itiraf etmeliyim, degismez bir sey o herhalde.