Çarşamba, Ekim 29, 2014

Makinedeki hayaletin de peşine düştüler

Ghost in the Shell, her ne kadar tam olarak anlamak için fazlası ile seyretmiş olsam da, beni ve tahmin ederim ki pek kişiyi etkileyen, çizgi romanlara, çizgi filmlere, bilim kurguya ve geleceğe dair görüşlerini etkileyen bir animedir. İlk denk geldiğimde nefes almadan seyretmiştim. Yıllar içerisinde her seyrettiğim de ayrı bir detay, ayrı bir öykü gördüm. Her seferinde zevkle seyrettim. Tabi ki biraz abartıyor olabilirim ama animedeki insanın yalnızlığının ve çaresizliğinin vuruculuğu çok büyüktür. Velhasıl Masamune Shirow ve Mamoru Oshii'ye müteşekkirim yaptıkları için.

Ancak gelin görün ki kötü Amerikan sineması bir kez daha sevdiklerimize el uzattı. Bir süredir Ghost in the Shell'in filminin çekileceğini duyuyordum ama kedi olması umudu ile duymamaya çalışıyordum. Fakat gözüken o ki adamlar bu işe hız vermişler ve oyuncu seçmeye başlamışlar. Oyuncu bulurlar mı? Çekmeye başlarlar mı bilmem ama çekmemelerini tercih ederim. Yapacakları işin ne aslının ruhuna uygun olacağını ne de güzel bir olacağını zannetmiyorum. Daha öncede Akira'ya sulanmışlardı. Konuşulan Amerika bazlı bir Akira olacağı idi. Halen çekmeye başlamadılar ama Akira'nın film projesi gel gitleri de olsa rafa kalkmadı halen. Keşke çekecekleri  bu gençlerin ki kadar lezzetli olabilse ama ortaya çıkacak filmlerin bizleri tatmin etmekten uzak olacaktır. İlerleyen günler filmlerin geleceğini bize gösterecek. Heyhat var mı böyle güzel bir açılış.


* Resim Project 2501

1 yorum:

Hakan dedi ki...

Yeni GiTS serilerini indirip izlemem gerektigini hatirlatti.