Pazartesi, Kasım 25, 2013

Yakında sinemalarda

Bugünlerde pek çok filmin tanıtım görüntüleri yayınlanıyor. Pek çoğu 2013'de sinemalarda gösterime girecek. Her biri için ayrı yazı yazmaktansa birkaçını birleştirip aşağıda toparladım. Beğeniyorsanız bekleyin anacığım. Robocop, 47 Ronin ve Kaptan Amerika.



Robocop

Robotları sevelim, besleyelim
Robocop'u küçükken izlediğim film ve diziden çok oyun makinesindeki oyunundan hatırlıyorum. Benim favori filmlerimden olmadı. Bu nedenle yaklaşmakta olan yeniden çekimi açıkcası pek de ilgimi çekmiyor. Görüntüler bol CGI ve gelecek görüntülü. Benim en çok ilgimi çeken kısım Samuel L. Jackson'ın konuşması oldu. Zembereklilere güvenin!



47 Ronin
Top atıldı buyurun seppukuya
Tarihte 47 Ronin Vakası ya da Vaka-i Kırk Yedi diye bilinen olay, 18. YY Japonyasında geçen bir intikam ve toplu intihar. Bushido'nun en çarpıcı örneklerinden biri olarak görülüyor. Daimyo'larının bir hükümet görevlisine saldırmasından dolayı intiharının (seppuku) üzerine iki yıl boyunca intikam planı yapan kırk yedi samuray, söz konusu görevliyi öldürdükten sonra Bushido'ya göre intihar ediyorlar. Bu olay Japon kültüründe pek sevilen ve kullanılan bir öykü haline gelmiş. Tiyatro oyunu, opera, film ve televizyon adaptasyonu bulunan olayın en sonunda Holywood sürümü de geliyor. Aslında görüntüler bir hayli etkileyici. Bir hayli de fantastik ögeler eklemişler. Ancak işin içine en az bir adet batılı sokuşturma durumuna acayip kılım. Filmde Keanu Reeves ve arkasında Hiroyuki Sanada, Cary-Hiroyuki Tagawa, Rinko Kikuchi gibi oyuncular yer alıyor.


Kaptan Amerika: Kış Askeri
Kış geliyor, aman dikkat
 Marvel ve DC olayı beni aşar. Biraz Dark Horse severim, ötesinde cahilim. Marvel'ın gökten yağan filmleri artık çizgi romanların daha çok kabul görmesi açısından güzel bir olayken bu filmler bana çok fazla bir şey ifade etmiyor. Bu nedenle anlamadığım bir konuda fazla ahkam kesmiyorum.


Hiç yorum yok: