Cumartesi, Ağustos 03, 2013

Zembereklerle donanmış yürüyen nazi naaşları: Frankenstein's Army




Sene 1945. 2. Dünya Savaşı tüm hızı ile devam etse de artık bitmesi yakın. Nazi Almanyası pek çok cephede kaybederek çekiliyor. Almanya'nın verdiği zayiatın üçte ikisini verdiği doğu cephesinde yeni bir şey yok. Rus Kızıl Ordu ilerliyor, Wermacht sürekli geri çekiliyor. Bir grup Kızıl Ordu askeri ise kendilerini düşman hatlarının gerisinde, Alman topraklarında yalnız buluyorlar. Savaştan bitap düşmüş ülkede yollarını bulmaya çalışırken görüp görebilecekleri en kötü kabusun içine düşüyorlar.




Nazi savaş makinesinin gücü, dehası, acımasızlığı ve kötülüğü pek çok film, öykü ve kitaba ilham vermiştir. İşte yönetmen Richard Raaphorst'un çektiği Frankenstein's Army tüm bunların üzerine zombi ile mündemiç robotları eklemiş. Rus askerler zembereklerle çalışan yürüyen naaşlardan mütevellit bir ordu ile karşı karşıya buluyorlar kendilerini. Kan, doku, organlar ve mekanizmalar
gövdeyi götürüyor.

Yönetmenin ilk ciddi uzun filmi. Öyküyü kendi yazmış. Senaryoda başka isimler de var. Oyuncuların çoğu bilmedik, duymadık. En azından benim cahilliğim. Sadece baş rolde anlaşılamamaktan müzdarip doktoru oynayan Karel Roden bildik, tanıdık. Ama kült olmaya aday bir film gibi duruyor.

Aşağıda iki benzer tanıtım görüntüsü var. İlki esas görüntüler. Benim gibi profesyonel yardım alması kesin olan insanlar için hazırlanmış ve her hangi bir kadavra, organ, ilik, sinir, kan ve dokudan kaçınılmadan hazırlanmış görüntüler azıcık kanlı! İkinci tanıtım görüntüsü biraz daha edepli. Ona göre izleyin, uyarmadı demeyin.

Götüntüler bana fazlası ile Tokyo Gore Police'i anımsattı. Gore sevenlerin beğeneceğini umduğum bir film. IMDB 5,5 vermiş ki hiç şaşırmadım. Rotten Tomatoes'de ise %69 vermişler. Film pek fazla sinemada oynamadığı için Türkiye'ye gelme ihtimali pek zayıf. Bu nedenle size torrent sevenler derneğini önermekteyim. Bendeniz torrent peşinde koşarak bu nacizane çalışmayı edinmeyi ve bittabi sizlerle paylaşmayı amaçlıyorum.





Hiç yorum yok: