Salı, Ağustos 06, 2013

Evet World of Warcraft'ın gerçekten filmi çekiliyor


Geçenlerde World of Warcraft'ın (WoW) filminin çekileceğinden ve bundan ne kadar umutlu olduğumdan bahsetmiştim. Aslında o zaman çekilip çekilip çekilmeyeceği tam da net değildi. Filmin yönetmeni olarak açıklanan Duncan Jones (Moon süper filmdi) ile ilgili olarak anlaşamadı, vazgeçti, Blizzard su koydu gibi haberler dönüyordu. (Bir önceki yönetmen tercihleri Sam Raimi idi) Muhtemelen bir gazla başlarlar ya hiç çekilmez ya da Dungeons & Dragons filmlerine benzer diye düşünmüşlüğüm vardı. ancak görünen o ki film kesinlikle çekilecek ve de Blizzard bu işte her zaman olduğu gibi sağlam bir iş çıkartacak.
Peki ne olacak da bu film (tabii tamamlanırsa) diğer oyunlardan yola çıkan filmlerden ayrılacak. Aslında bu konuda çok da somut kanıtlar elde yok. Ama bu işin iyi olacağına dair bir iki ipucu var. Birincisi Blizzard filmin senaryosu üzerinde veto hakkı bulunuyor. İlk yönetmen Sam Raimi'nin vazgeçmesinin nedenlerinden biri de buydu. Blizzard şimdiye kadar tüm oyunlarında pazarlamayı ve oyun kurgusunu hep bir adım öteyi düşünerek yaptı. Tüm olay örgülerini üst üste gelecek şekilde inşaa etti. Bununla da yetinmedi sadece oynanabilirliği yüksek, eğlenceli ve dönemin oyun teknolojisini sonuna kadar kullanmakla kalmadı, hep iyi hikayeler anlattı. Örneğin yıllardır bir Starcraft filmi bekliyorum.

İkincisi filmin senaryosu Chris Metzen'in yazdığı öyküden yola çıkılarak yazılıyor. Kimdir bu adam derseniz, Metzen'in şimdiye kadar yazdığı oyunları sayarsak daha iyi anlayabilirsiniz; Warcraft 1 - 2 - 3, Diablo 1 - 3, Starcraft 1 - 2. Ayrıca arada belirli karakterleri de seslendiriyor. Misal Thrall. Neyse demek istediğim Blizzard öyküyü kendi standartlarında hazırlatıyor ve istediği gibi olmaması durumunda bu işi baştan yaptırabilecek durumda.

Son olarak da filmin yönetmeni Duncan Jones olacak. Moon beni çok etkileyen, bana halen damardan bilim kurgu filmler çekilebileceğini gösteren bir işti. Gerek öyküsü, gerek çekimleri, gerekse kurgusu 10 numara idi. Bu yönetmene güveniyorum.

Bu yıl ki geek/nerdlerin haccı Comic-Con'da WoW filminin ilk tanıtım görüntüleri yayınlandı. Ne yazık ki hiç bir yerde bulamadım. Sadece anlatılıyor. Ama gözüken o ki klasik bir WoW anlatımıymış. Bir çayırın ortasında karşılaşan bir ork ve bir insan varmış. Yakında detayları buluruz gibi geliyor. Onun yerine sizin için eski bir Warcraft görüntüsü ekliyorum. 



Hiç yorum yok: