Cumartesi, Mayıs 05, 2012

2012 Arthur C Clarke Ödülü


Bu sene Arthur C. Clarke ödülü sonunda belli oldu. Sonunda diyorum bu sene biraz ödüle aday kitaplar, yazarları, yazarlıkları, jüri üyeleri ve yetkinleri birazcık tartışıldı. Daha önce yazmıştık. Bu senenin kazananı "The Testement of Jessie Lamb" romanı ile Jane Rogers oldu. Priest'in zaten tek dişe dokunur bulduğu roman da buydu. Umarım birazcık sakinleşmiştir.

Gelelim yazar ve romana. Ne yazık ki aramızdan okuyan olmadığı için pek ahkam kesemiyorum. Bildiklerim Rogers'ın geçmişi ve kitabın bana pek de ilginç gelmeyen konusu hakkında. Kitap tüm insanlığın sonun getirebilecek ama kimsenin nedenini bilmediği bir illetin devası olan bir kız ile ilgiliymiş. Miş dyorum çünkü hiçbir yerde basit de olsa tatmin edici bir özet bulamadım. İngiliz olan Rogers 1952 doğumlu ve yazarlığın yanı sıra öğretmenlik, senaryo yazarlığı ve editörlük yapıyor. Jessie Lamb ile Man Booker Ödülüne de aday olmuştu Rogers. Velhasıl pek fazla ortalarda olan bir yazar değil. Anladığım kadarı ile de kitaplarının çoğu bilim kurgu dışı türlerde. Bu ödüle kadar pek tanınmamıştı. Sonrasında da ne olacağını bilemem :)

Hiç yorum yok: