Salı, Şubat 04, 2014

Yarasadanadam fevkalbeşere karşı

Eski süpermen filmlerini saymaz isek süpermenden pek anlamam. Smallville ya da yeni dizisi, filmi beni hiç cezbetmemişti. Hatta Smallville'deki o saflık, salaklık, beceriksizlik beni öldürmüştü. Hoş son Çelik Adam filmini seyretmedim. Neler kaçırdığımı bilmiyorum , yine de beni çok şaşırtacağını ummuyorum. Gotham'ın koruyucusu Batman için ise durum biraz daha farklı. Bir ara Batman'in çizgi filmlerini takip ediyorum. Dark Knight serisini birinci ve üçüncü film ortalamayı aşağı çekse de gayet beğendim. Evimde bir kaç tane Batman çizgi romanı bile var. her şeye rağmen Batman favori çizgi romanlarım arasında sıralamaya girmekte zorlanır. 


Velhasıl Hitit Güneşi'ni biraz takip edenler zaten genel huysuzluğumu bilirler. Süpermen olsun, batman olsun bu konuda istisna değiller. Ancak son dönemlerde çizilen/yazılan bir kaç yorumunu çok severim. Misal Kızıl Evlat/Red Son ya da Gaz Işığında Gotham/Gotham by Gaslight. Bu tür çeşitlemeler hep hoşuma gitmiştir. Belki de artık beni sıkan süper kahraman prototipinin dışına çıktıkları içindir. 


Son süper kahraman filmi projelerinden biri de Zack Snyder'in (Watchmen, Sucker Punch, Man of Steel, 300) Batman vs Superman filmi. 2016'da (resim 2015 ama ne yapalım, bula bula bunu buldum) beyaz perdede gösterilmesi planlanan film ile, özellikle de Batman'i oynayacak olan Ben Affleck ile ilgili pek çok eleştiri ve endişe var. Bir önceki seride Christian Bale bayağı iyi iş çıkartmıştı. Belki de bunun etkisi vardır, bilemiyorum. Ama ilk anda çizgisever tayfada ciddi bir rahatsızlık yarattığı ortada. Bu işin fanatiği olmadığım için çok fazla bir yorum yapamıyorum. George Clooney bile oynadıktan sonra Affleck de yapabilir bence. Yine de gördükten sonra karar vermekte fayda var. 


Bu arada Batman'in Süpermen ile kapışması ilk değil. En azından benim iki gıdım bilgim dahilinde. Batman'in Şşşş/Hush serisinde de karşı karşıya geliyorlardı. Ne olduğunu anlatmayayım. Merak edenler Arkabahçe'nin çıkartığı çizgi romanlardan da öğrenebilir. 

Batman vurdu gol oldu

Bu arada bütün yorumlar olumsuz değil. Sevdiğimiz kişilerden Kevin Smith yeni Batman zırhını gördüğünü ve çok beğendiğini söylüyor. Yeni tasarımın onu etkilediği açık. Ancak en beğendiği ve altını çizdiği noktalardan biri ise bu zırhda artık Bruce Wayne'in göğüs uçlarını görmeyecek olmamız :) Algıda seçicilik olarak da algılanabilir tabii. Yine aşağıda internette dolaşan bir çizim var. Smith'in ifade ettiği kadar etkileyici olmasa da hiç fena değil. Ayrıca Matt Damon ve Hans Zimmer'in konu hakkında olumlu yorumları var. Yine de film çekilmeye başlanıp, ilk görüntüleri görene kadar karar vermemekte fayda var.

Göğüs ucu yok, evet kontrol ettik yok!

Yine de benim favori Batman'i sizlerle paylaşmak istiyorum. College Humor'ın Badman serisindeki yorum en tercih ettiğim. Aşağıda Yarasaadam'ın Bane ve Talia Al Ghul'a karşı böğründe bir bıçak varken ve ihanete uğradığını öğrendiğinde bile sağlam duruşu, onlara akıl oyunları! karşı koyması, hedefe sabitlenip başka hiç bir şey düşünmemesi bana işte bir süper kahraman böyle olur dedirtiyor :) Gözlerim yaşardı valla.




Hiç yorum yok: