Perşembe, Mart 21, 2013

Yeşil devin günlüğü, rujun dokunuşu



Marvel kadın okuyucuların kalbine giden yolu bulmuş gibi. Daha doğrusu kadın okuyucuları bilmem de para dibine vurmanın yolunu bulmuş gibi. Son habere Marvel süper kahramanlarının romanlarını çıkartmaya hazırlanıyor. İlk kurbanlar ise She-Hulk ve Rouge. Kitaplar kahramanların aşk hayatlarına odaklanırken onları iç dünyalarını anlatacakmış. Yani bildiğiniz pembe dizi. She-Hulk için yeşil olabilir. 

Hep söylediğim gibi Marvel ya da DC hayranı değilim ama çizgi romanların bu şekilde, tamamen duygusal nedenlerle, kitaplaştırıp para kazanılmaya çalışılması bana göre çok ayıp. 

bizim karşı çıktığımız, veyahut haz etmediğimiz genel eğilim kadın kahramanların giderek erkekleştirilerek anlatılmasıdır. En basit örneği olan Terminator'daki Sarah Connor'ın değişimi gibi. (Tacer'in yazısını bir türlü bulamadım) Böylesi bir anlatım tarzını eleştirirken anlatmak istediğimiz farklı bir bakış açısının olması gerektiği idi. Daha eşitlikçi ya da daha kadınsı. Ancak kadınsı derken de pembe dizilerden kopuk gelmiş sahnelerle bezeli kitapları kastetmemiştim. 

Bana göre buradaki sorun Marvel'ın bariz ticari kaygılar içerisinde yeni bir yönteme yönelmesi. Dişi Hulk'un kitabını yazan Marta Acosta'nın daha önce yazdığı kitapları "Adult Fiction" olarak sınıflandırılıyor. Kitapları Dracula ve aşkı anlatıyor. en azından benim anladığım öyle. Yanlışım var ise düzeltirsiniz. Diğer roman "Rouge Touché'ın yazarı Christine Woodward ya da diğer adı ile Nina de Gramont Acosta kadar olmasa da çok farklı değil.  

Seçilen yazarların yazma tarzı ve tercihi belli. Bu noktada ortaya çıkacak kitabın nasıl bir "ürün" olacağı da belli. Yiğit'in tabiri ile "markette tuvalet kağıtlarının sağında, deterjanların solunda."

Sonuç olarak anlatmaya çalıştığım çizgi romanlardan pembe dizi olmasın gibi bir söylem değil. Tabi ki olmasa benim için daha iyidir ama Marvel'ın para kazanmak için böyle bir çalışma yapması çizgi romanın ruhuna ters geliyor. Kitaba taşınması için tercih dilen tarz bu mu olmalıydı?





Hiç yorum yok: