Pazar, Haziran 26, 2011

Locus Ödülleri açıklandı!


Çok gururluyum, Stross'un The Fuller Memorandum'u (süper kitaptı) ve Banks'ın Surface Detail'i (oy oy oy Cheradenine oy!) dışında neredeyse hiç birini okumamışım. Hannu Rajaniemi'nin The Quantum Thief'ini hemen aldım ve ilk iki kısmını okudum ama araya bir şeyler girdi ve tekrar geri dönemedim, yatak başucumda aylardır duruyor kitap. Çok iyi başladı, devamı gelir umarım.
Borders UK kapandığından beri Analog ve Asimov's alışım sıfıra indi, ebook hallerine de nedense bir türlü girmedim. 
Bilim Kurgu Roman
Hakan'ın notu: Lan! LAAAN! Surface Detail varkene!!! Hoş, diğerlerini okumadım daha. The Dervish House alındı oysa ki. Connie Willis Bellwether adlı romanından beri favori yazarlarımdan. Kazanmasından mutlu oldum, gidip bu kitabı da almalı.
Fantazi Roman
The Fuller Memorandum, Stross'un hastası olduğum Laundry serisinden ve çok hok. Buna nasıl vermezsiniz manyaklar! Neyse...
İlk Roman:
Hannu Rajaniemi'nin adını ilk defa geçen sene Eastercon'da duydum ama şu ana kadar okuduklarım çok hoşuma gitti. Güzel bir hikayesini Escape Pod'dan dinleyebilirsiniz. Mary Robinette Kowal ise bi başka sevdiğimiz yazar, Scalzi'nin favorilerinden ancak şu ana kadar okuduğum ve dinlediklerim çılgınca iyi değildi ama belli bir kaliteyi tutturuyor. Daha dün bir Escape Pod bölümünde dinlediğim hikayesi For Want of a Nail nah linkte. Basınız, dinleyini kendiniz karar veriniz.
Yetişememiş Yetişkin (nam-ı diğer, YA)
Novella
  • Kazanan: The Lifecycle of Software Objects, Ted Chiang (Subterranean)
  • Bone and Jewel Creatures, Elizabeth Bear (Subterranean)
  • “The Mystery Knight”’, George R.R. Martin (Warriors)
  • “Troika”, Alastair Reynolds (Godlike Machines)
  • “The Lady Who Plucked Red Flowers beneath the Queen’s Window’”, Rachel Swirsky (Subterranean Summer ’10)
Novelette
  • Kazanan: “The Truth Is a Cave in the Black Mountains”, Neil Gaiman (Stories)
  • “The Fool Jobs”, Joe Abercrombie (Swords & Dark Magic)
  • “The Mad Scientist’s Daughter”, Theodora Goss (Strange Horizons1/18-1/25/10)
  • “Plus or Minus”, James Patrick Kelly (Asimov’s 12/10)
  • “Marya and the Pirate”, Geoffrey A. Landis (Asimov’s 1/10)
Kısa Hikaye
  • Kazanan: “The Thing About Cassandra”, Neil Gaiman (Songs of Love and Death)
  • “Booth’s Ghost”, Karen Joy Fowler (What I Didn’t See and Other Stories)
  • “Names for Water”, Kij Johnson (Asimov’s 10-11/10)
  • “Thirteen Ways of Looking at Space/Time”, Catherynne M. Valente (Clarkesworld 8/10)
  • “The Things”, Peter Watts (Clarkesworld 1/10)
Magazin
  • Kazanan: Asimov’s
  • Analog
  • F&SF
  • Subterranean
  • Tor.com
Yayıncı
  • KazananTor
  • Baen
  • Night Shade Books
  • Orbit
  • Subterranean Press
Toplama:
Kolleksiyon (la! bu da toplama? Birisi farkını açıklasın!)
Editör
  • Kazanan: Ellen Datlow
  • Gardner Dozois
  • Gordon Van Gelder
  • David G. Hartwell
  • Jonathan Strahan
Artizzzz
  • Kazanan: Shaun Tan
  • Bob Eggleton
  • Donato Giancola
  • John Picacio
  • Michael Whelan
Uydurulmamış Uydurmalar (nam-ı diğer, non-fiction)
Sanat Kitabı

1 yorum:

Roulth dedi ki...

Toplama: Bir sürü yazarın öyküleri
Koleksiyon: Bir tek yazarın öyküleri
:)