Cuma, Eylül 24, 2010

E-kitaplar ve pazar payı.

Slashdot'a göre e-kitapların pazar payı sadece %6'ya ulaşmış.

Manyak mısınız millet. Niye almıyonuz? :)

Amazon ise bir iddaya göre her sattığı 100 ciltli kitaba karşın 180 tane e-kitap satmakta, öte yandan ince ciltileri göz önüne alırsak oran üçte birden aşağıya düşmekte.

Öte yandan yine bu bence büyük bir başarı. Daha birkaç sene önce yayınevleri tarafından ciddiye alınmayan e-kitaplar artık ele alınır bir oranda satıyor. Bu gün havuz kenarına giderken elimde ince ciltli bir kitaplaydım, sonrasında güneş altında tembellik yaparken elimde Sony Reader'im vardı. Su geçirmeyen modelleri bir çıksın, küvette bile okurum!

(Evek, Datça'da deniz kenarı saadeti yapmama rağmen e-kitap olayını takip etmekteyim hevesle!)

Şu güne kadar Palm PDA'dan tut Blackberry'ye kadar bi sürü yerde e-kitap okudum. En favorim yine de  Sony Reader ancak iPad gibi olayların etkisini unutmuyorum.

Siz ne diyorsunuz? Henüz bir şey almadınız mı yoksa bir yerden başladınız mı e-kitap olayına?

1 yorum:

Basar dedi ki...

Kindle'im geldi 1 ay bekledikten sonra. Ekran super, beles 3G cok faideli (Amazona bakilirsa butun dunyada belesmis). Browser bissuru seyi rahat aciyor ama tabi cok da kullanisli degil. Ayrica bir site buldum www.kindlequest.com :) eski Infocom oyunlari var hehe. Bu arada makinanin yapim kalitesi sonynin yanindan gecmiyor, Milliyet gazetesinin 30 kupona verdigi 80lerin teknolojisini kullanan data banklara benziyor (bir zamanlarin vazgecilmez terimi olan "data bank"i da cumle icinde kullandim).