Salı, Ağustos 18, 2009

Muzikal ara - Ukulele soytarılığı


Bu link İngilazya dışında çalışmayabilir ama olmazsa aşağıdakini deneyin.

Buradaki en çok hoşuma giden olaylardan birisi BBC Radyo 4. Bu adamlar müzik kanalı değil, konuşma temelli bir program içeriyorlar. Bolca radyo oyunları, komediler, bilim kurgu romanlar veya oyunlar veya komediler filan feşmekan.

Bazen de durup dururken karşına çok ilginç bir şey çıkıyor. Örneklerden birisi nah bu işte. Ukulele denilen zımbırtı veletler için dört telli gitar havasında bir şey ve Havai adalarının milli müzik aleti (Ed: Külliyen kuru sıkılmış yalan). Utublarda bi sürü çok başarılı eleman bulunabilir bu cihazın hakkını veren. Haliyle çoktandır bunlardan bir tane almayı planlıyordum, şimdi kesin yapmam gereken bir şey.

Ne diyordum? Ankara'da iken bazen kasıp uzundalgada BBC World Service kasardım (ki halen en favori kanallarımdır, burada DAB ile dijital olarak dinleyebiliyorum ve son derece iyi belgesel podcastları var.

Keşke ben Türkiye'de iken bu kalitede eser çıkartan radyo kanalları olsaydı. Dini politikaları kendilerine amaç edenlerden tutun, yasal yayın sınırlarının çok üzerinde Ankara'nın ortasında yayın yapan pop kanalları dışında bir şey yoktu 1999-2000 civarında. Bu arada bahsini ettiğim kanal evimizin hemen dibindeydi ve yayın şiddeti yuzunden telefondaki insanlar 'Hakan radyoyu kapatsana yav' derlerdi, evdeki Hi-Fi setin açık olmayan spikerlerinden ses gelirdi. Olay benim bir gün sigortalarımın atması ve gidip istasyonu basmam ile sonuçlandı.

Herneyse, yukarıya ya da aşağıya klikleyerek bir dinleyin. Özellikle Anarchy In the UK cover olayına dibimin düştüğünü söyleyebilirim.



Ve favori sanatçımdan bir video:



Sonradan eklenti (Utub'u sömürmeyi seviyorum ama kahrolsun TTNet).

5 yorum:

Basar Tuna dedi ki...

Vay kizin sesi cok guzelmis... Bayagi da komik bi tip... Obur videolarina da baktim. Wikipedia'ya yazdigi bir ayrilik sarkisi var eglendirdi bayagi.

m1fcj dedi ki...

Evet, bi suru geyik sarkisi var, Jonathan Coulton sarkilarini da cok guzel sooluyor....

Bu arada benim de siparis verildi, Ukulele geliyo.... Heheh, internet kesfedildiginden beri evimdeki bokpusur sayisinda cok korkunc bir artis var, bir kabus gibi bisi ama oyle.

Roulth dedi ki...

Ukele ve mandolin arasında herhangi bir maddi manevi bağ var mıdır? Cehaletimi maruz görün...

m1fcj dedi ki...

Mandolin 6-8 telli. Ukulele 4 tel. Ukulele daha cok kucuk bir gitar havasinda bir alet.Mandolin Lut ailesinden temelde ancak Ukulele daha cok bir gitar yapisinda. Wikipedia'da tarihi var bolca ama genelde banjo/mandolin ailesiyle beraber tikiliyor. Banjoda da 4 tel var ama daha metalik ve daha buyuk genelde galibam.

Ben hep bi tane ud ve mandolinim de olsun istemisimdir.

Emrextreme dedi ki...

Hala ukulele ile ilgileniyorsanız ukulele ile ilgili bir blog hazırladım. Göz atabilirsiniz.

http://emrextreme.wordpress.com/