Cumartesi, Nisan 19, 2014

Seyfettin Efendi ve Olağanüstü Maceraları

Seyfettin efendi ve Olağanüstü Maceraları Devrim Kunter tarafından yazılan ve çizilen Osmanlı istimpunk (daha edinip okuyamadım ama öyle gözüküyor) çizgi roman. 15 Nisan itibari ile satışa çıktı. Netten ve kitapçılardan edinebilirsiniz.

Kunter'in yaratığı bu çizgi roman blogu ve sitesinden anladığım kadarı ile Osmanlı döneminde, istimpunkvari bir ortamda vuku buluyor. Karakterleri görünce Şarlok Holms tadında bir kurgu olduğunu düşündüm. Muhtemelen de öyle. Esas kahramanımız tabi ki Seyfettin Efendi. Anladığım kadarı bir hafiye. Analiz yeteneği son derece güçlü. Yanında ise Dr. Aziz var. Adlı tabip. Bu esas karakterlerden başka Casus Esat, Mucit Münevver, Pehlivan İsmail gibi başka zatlar var. Ayrıca Kunter doğaüstü olaylar, efsaneler, mitler ve okkültizm üzerine uzman Scognamillo ile de Gio'ya selam çakmış.

Bu arada siteden daha önce netten yayınlanmış Esrarengiz Hikayeler adlı çizgi ve romanı ve yeni çıkan Yeditepe Canavarı'nı da indirebiliyorsunuz. İndirmekle kalmayın gidiniz, alınız. Kaç tane istimpunk yerli çizer ve çizgi romanımız mevcut.

Ne yazık ki bu çalışmadan ancak geçen hafta twitterda dolaşırken haberim oldu. Halen de edinemedim. Kısmetse kitapçıya gidip, alıp, hatmeteceğim. Sonrasında sizle de görüşlerimi paylaşacağım. Bu yazı aceleden biraz baştan savma oldu, farkındayım.

Ancak en önemli mevzu 20 Nisan yani bu pazar Kadıköy'de, Büyülü Dükkan'da çizerin de katılımı ile bir tanıtım filmi gösterilecekmiş. Ben katılacağım. Daha sonrasını da elimden geldiği kadarı ile sizlere aktarırım. Yine siz bizler gibi üşengeç olmayın, kalkın gidin.

2 yorum:

Devrim Kunter dedi ki...

Selam, Yeditepe Canavarı'nı okuyabildiniz mi bilmiyorum ama yakında Seyfettin Efendi'nin yeni kitabı çıkacak. Adresinizi bilgi@seyfettinefendi.com'a yollarsanız yeni kitaptan size de yollamak isterim.
Görüşmek üzere,
Devrim Kunter

EnT dedi ki...

Merhabalar, Yeditepe Canavarı ile Esrarengiz Hikayeleri de okudum ancak Hitit Güneşi'nin en güçlü yanı olan tembelliğimizden iki satır yazma fırsatı olmadı. Her iki kitap için de ellerinize sağlık. Yeni kitaptan edinmeyi çok isterim. Eposta göndereceğim.
Selamlar.