Pazartesi, Aralık 23, 2013

Tavsiyeler ve Sessizliğin Bozulması...

Tatsız bir Yozgat Akdağmadeni gecesinde bana arkadaşlık eden ve yalan da olsa kendimden utanmama sebep olan bir kitabı paylaşıp ben de sessizliğimi bozmak istedim. 
 
Ne kadar durumum boktan da olsa benden daha boktan durumda olan insanlar da var değil mi?..O yüzden sevineyim ve yazayım veya yazmayayım ve dans edeyim (Mert'den yeterince azar işitmedim). Paylaşacağım kitabın adı Name of the Wind. Patrick Rothfuss adında bir yazardan. Fotoğraf filan da koyacağım (Ben bu blog işlerinde anlamıyorum). Aslında bu bir seri: Kingkiller. Name of the Wind bu serinin ilk kitabı. İkinci kitabının adı " Wise Man's Fear". Üçüncü üzerinde halen yazar çalışıyor. Bu yazıyı yazmamın esas sebebine gelmek istiyorum( Bu üçüncü biram). Ben ve birtakım arkadaşlarım çok fazla "Fantasy Fiction" ( bildiğin fantastik) okuduk. Bir zamanlar (gençler bilmez) Fantastik romanlar fabrikadan çıkıyordu(referans: TSR romanları, çok var). Bu yüzden hepimiz ya Fantasy den sıkıldık, tiksindik ya da umursamazlık geliştirdik. Bu kitap bendeki bu algıyı değiştirdi ve beni biraz normale döndürdü. Kitabın kahramanı Kvothe, aslında bildiğimiz kahramanlardan biri. Zeki, dayanıklı, karizmatik ve güçlü; Ama kitabın anlatımıyla o kadar insan ki ve o kadar yakın ki; Okuyan (kaşar geek kişi) ister istemez hem karaktere hem de anlatıma hayran oluyor. Tabi bu değerlendirmelerim aşırı öznel, siz de okuyun bakın (bir tek Hakan beğenmez).

Kvothe, kitabın başında Kote. Kote unutulmuş ücra bir köyde bir hancı. Hanın da sahibi. Bir de yardımcısı var garip bir genç. Kote nin sakladığı sırlar var. Kote sessiz. Ama belli ki buralı değil, belli ki gösterdiğinden çok zeki ve güçlü. Daha fazla anlatamam. Okuyun ve beraber Kote nin kendi ağzından, Chronicler (The) ın kaleminden. Yardımcı Bast ın (Bu oğlan bi garip ama adını koyamıyorum) neşeli kahkalarının eşliğinde hikayeyi dinleyelim.

Sessizlik ile ilgili geyiği kitabın başında bulacaksınız...

Görsel Referans: Internet(Heryerde var bu resim) The Name of the Wind. Paperback, 661 pages, Penguin Group USA, ...

5 yorum:

kansu dedi ki...

Ben de okudum bunu. Benzer hislerle doluyum.

kitap dedektifi dedi ki...

Ayrıca türkçe okumak isteyenler için ithaki yayınları tarafından iki kitapta çıkarıldı. Haberiniz olsun.

kitap dedektifi dedi ki...

Ayrıca türkçe okumak isteyenler için
iki kitapta ithaki yayınları tarafından yayınlandı. Haberiniz olsun.

Müge dedi ki...

Evet ben de böyle hissettim. Fantastikten sıkılıp uzun yıllarca bilim kurguda takılmıştım ama bu kitabı o kadar çok sevdim ki fantastiğe dönüşüm oldu resmen. İkinci kitap hakkında yorumlarını da bekliyoruz. Sanırım ben de bir şeyler yazsam kitap hakkında iyi olacak.
Sevgiler,

EnT dedi ki...

Gerçekten bir dönem okuduğumuz aşırı ve nispeten fantastik kitaplar bizi köreltti ama şunu da gözardı etmememiz lazım ki fantastik çoğu zaman doğası gereği tekrardan ibaret. Belki de satan modellerin dışına çıkmamak yazar ve şirketlerin işine geliyor. Gözüken o ki kitabı okumam lazım. Tüm tembelliğime rağmen :)