Salı, Aralık 17, 2013

400 tane Asimov

XKCD'nin Randall Munroe'su bu hafta 'What if' serisinde muhteşem bir konuya el atmış ancak en çok hoşuma giden 400 tane Asimov fikriydi.


Randall'ın hesabına göre bütün hayatımı okuyarak geçireceksem 400 tane Asimov beni meşgul etmeye yeter. Ay başına satın aldığım kitap sayısı ile okuduğum kitap sayısının farkını aldığımda çıkan kocaman fark bana okumaya yeterince zaman harcamadığımı hatırlatıyor.

Ayrıca 400 tane Asimov'un Robot ve Vakıf hikayeleri yazması piyasayı biraz ilginç yapardı bence!

76. What If serisininin konusu tarihte ne zaman bütün kitapları okumak mümkün olmaktan çıktı idi ancak Munroe sadece ingilizce kitapları ele almış, birkaç yüz ingilizce yazan yazar olduğunda hikaye bitmiş diyor. Orta Doğu'daki imparatorlukların eski tarihlerde yarattığı kitapları da ele alsaydı acaba ne zaman çıkardı.

Tabii bu da benim gençliğimdeki 'Bütün çıkan bilim kurgu kitaplarını ne kadar boktan olsa da okuyacağım' çabamın ne kadar hızlı bir engelle karşılaştığını açıklıyor, baştan kaybetmişim. Şimdilerde 1960-70'lerdeki önemli yazarların bütün romanlarını okuyacağım fikrine bile yetişemiyorum. Dün bir sahafta baktığımda adını tanımadığım 20 tane filan fantazi yazarı vardı, ben çoktan kaybetmişim bahsimi.

Hiç yorum yok: