Cuma, Aralık 30, 2011

Gundam'ın tekrar doğuşu!

Japonların dev Gundam heykelinden daha önce bahsetmiştik zannediyordum, etmemişiz. Kusur bizde.

Japonya'yı 1979'dan beri eğlendiren Gundam serisini kutlamak için birkaç sene önce 30. yılını kutlamak için dev bir heykeli yapılmıştı. Dev demek yanlış, bire bir maket demek doğru. Bir tek yaramaz bir new-type genç lazım içine binip terör estiren kötülere derslerini göstermek için!

Bu heykel ilk başta Tokyo'da gösterime sunulmuştu. Daha sonra kendisini dünyanın 'model başkenti' dedikleri Shizuoka şehrinde bulmuş.

Orada da biraz sergilendikten sonra Diver City Tokyo Plaza adı verilen bir yerde bulmuş.
Youtube'de bir arkadaş Gundam'ın heykeli dikilirken bir takım videolar çekmiş (Dikkat: aşırı HDRI kullanımı var!)






Bu Gundam'un evimin bahçesinde durmasına hiç hayır demezdim (ama komşular ne der bilemiyorum). Bu arada, evin önüne dikilen olaylardan en süperi herhalde Oxford'daki Headington Köpek Balığı olayıdır. Bir ara gittiğimde üşenmeyip bir baksam fena olmaz!


Gundam en favori bilim-kurgu animelerimden birisi. Hikayeler her ne kadar büyük savaşlar hakkında olsa da karakterler (özellikle ilk başlarda) küçük başlıyorlar. Olabildiğince gerçekçi bir ortam, olabildiğince bildiğimiz fizik kuralları geçerli. Her savaşta ve hayatta olduğu gibi karakterler seviyor, sevdiklerini kaybediyor ve bunu bir şekilde yararına kullanmayı başarıyorlar. Esas benim çocukluğumu çok etkileyen anime olan Robotech/Macross'un aksine düşmanlarına şarkı söyleyerek kazanmıyorsun, kan akıtarak, acı vererek ve acıyarak bir yerlere ulaşıyorsun.

Her ne kadar Gundam serisinden (ve genel olarak animelerden) 2008 civarında kopmuş olmam da etkili, son zamanlarda ne olup bitiyor emin değilim Gundam evreninde. En son Gundam Seed Destiny izliyordum. O da 2005 civari bitmiş meğerse (yuhunuz bendeniz).  Gundam 00 diye bir seri başlamış, indirdim, izlemeye daha başlamadım ve iki Gundam MS IGLOO OVA'sı yaratmışlar. Galiba BTLand'a bi uğrayıp indirmek lazım bunları.

(Bu arada, en favori Gundam dizilerinden birisi olan 08th MS Gundam hakkında yazdıklarımı nah burdan okuyabilirsiniz. Aceleniz yok, 19996-1998 arasında yayınlandığı için pek kaçırmış sayılmazsınız, bu kadar beklediyse bekler daha kendileri!)

(Anime News Network ve Io9'a danke!)

Hiç yorum yok: